Αγαπητοί φίλοι,γνωστοί και άγνωστοι, σας καλωσορίζω στο προσωπικό μου blog. Σας ευχαριστώ για την τιμή και το χρόνο που αφιερώσατε, για να το επισκεπτείτε...με τιμή π. Αντώνιος Χρήστου

Συνολικές προβολές σελίδας

ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΕ ΚΑΤΙ; ΕΛΕΥΘΕΡΑ....

Translate-Μετάφραση σε άλλη γλώσσα

Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2016

Πραγματοποιήθηκε η προσκυνηματική Εκδρομή των Κατηχητών και Κατηχητριών της Ι. Μ. Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β. για το 2016, με τελικό προορισμό την Ι. Μ. Δημητριάδος και Αλμυρού.

Με την ευλογία του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου, πραγματοποιήθηκε η προσκυνηματική εκδρομή που διοργάνωσε το Γραφείο Νεότητος της Ιεράς Μητροπόλεως της Ι. Μ. Γλυφάδας Ε. Β. Β. και Β. για τους Κατηχητές και Κατηχήτριές της. Πλούσιες πνευματικές ευλογίες και εμπειρίες απέκτησαν οι 41 συμμετέχοντες στην Εκδρομή. Κάθε χρόνο, με την βοήθεια Του Θεού, διοργανώνεται προσκυνηματική Εκδρομή, σε διαφορετικό προορισμό και αποτελεί ένα ελάχιστο δείγμα σεβασμού και έμπρακτης αγάπης της τοπικής μας Εκκλησίας, προς τα πρόσωπα των Κατηχητών και Κατηχητριών και της διακονίας τους.

Στο τριήμερο 2 με 4 Σεπτεμβρίου 2016 επισκεφθήκαμε τα ιστορικά και όμορφα μέρη της Μαγνησίας και ιδιαιτέρως του Πηλίου. Την προσκυνηματική Εκδρομή φέτος συνόδευσαν οι Κληρικοί: π. Κωνσταντίνος Βαρθολομαίος (Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος) π. Αντώνιος Χρήστου (Υπεύθυνος Γραφείου Νεότητος), ο π. Αλέξανδρος Καραΐσκος (Προϊστάμενος Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Καραπάνου Γλυφάδας) και ο π. Δημήτριος Σαμαράς (Εφημέριος Ι. Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Βούλας) σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα :
    Την πρώτη ημέρα Παρασκευή  2 Σεπτεμβρίου 2016 συγκεντρωθήκαμε στις 8.00 π.μ. στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Γλυφάδας και αναχωρήσαμε με έναν πούλμαν για την Θεσσαλία. Με μια  ενδιάμεση στάση κοντά στη Λαμία συνεχίσαμε για το Μοναστήρι της Ι. Μ. Παναγίας Ξενιάς, κοντά στον Αλμυρό Βόλου.
Προσκυνήσαμε στο Καθολικό της Μονής, στην συνέχεια το θαυματουργικό εικόνισμα της Παναγίας Ξενιάς, καθώς επίσης και τμήμα της Τιμίας Ζώνης. Είχαμε επίσης την ευκαιρία να λάβουμε την ευχή και να συνομιλήσουμε με την Ηγουμένη της Μονής Γερόντισσα Νυμφοδώρα .

Συνεχίσαμε προς τα Μελισσιάτικα Βόλου, όπου βρίσκονται τα Γραφεία, το Συνεδριακό Κέντρο και οι άλλες κεντρικές ποιμαντικές υπηρεσίες, της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού. Εκεί γίναμε δεκτοί από τον Υπεύθυνο Νεότητος Αρχιμανδρίτη π. Καλλίνικο Γεωργακόπουλο και τον Υπεύθυνο του Γραφείου Γάμων, Αρχιμανδρίτη π. Ιγνάτιο Αναγνωστόπουλο.  Στη συνέχεια μας παρατέθηκε το μεσημεριανό γεύμα στο Εστιατόριο του Συνεδριακού Κέντρου .
    Μετά το γεύμα, ακολούθησε ξενάγηση σε όλους τους χώρους του κτηρίου της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού καθώς επίσης ενημερωθήκαμε  για τις ποιμαντικές δράσεις σε όλους τους τομείς του νεανικού αλλά και του ευρύτερου ποιμαντικού έργου, αρκετές από αυτές πρωτοπόρες και πραγματικά εντυπωσιακές. Στο τέλος της ξενάγησης μας δόθηκε ως ευλογία σε όλους, μία μαύρη τσάντα, που περιείχε ένα κατηχητικό βοήθημα της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος καθώς και άλλο έντυπο υλικό για την Κατήχηση.
    Μετά  την ξενάγηση, συνεχίσαμε για τον Βόλο. όπου είχαμε 2 ώρες ελεύθερο χρόνο στη πόλη. Στον Μητροπολιτικό Ναό της Μητροπόλεως Δημητριάδος, Άγιο Νικόλαο ξεναγηθήκαμε από τους πατέρες του Ναού και τελέσαμε την Ακολουθία του Εσπερινού.

Μετά το τέλος της Ακολουθίας επιβιβαστήκαμε στο Λεωφορείο μας για τον τελικό μας προορισμό τις Κατασκηνώσεις της Ι.Μ. Δημητριάδος, στον Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου, δίπλα από την ομώνυμη Μονή. Γύρω στις 8.15 μ.μ. φτάσαμε στις Κατασκηνώσεις, τακτοποιηθήκαμε στα σπιτάκια, είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε πινκ-πονκ και ποδοσφαιράκι, μέχρι να σερβιριστεί το Δείπνο και μετά το τέλος του Δείπνου, τελέσαμε την Ακολουθία του Μικρού Αποδείπνου και διανυκτερεύσαμε.

Την επόμενη μέρα Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2016, είχαμε εγερτήριο στις 6.30 π.μ. και στις 7.00 είχαμε την Ακολουθία του Όρθρου και  της Θείας Λειτουργίας στο Καθολικό της Ιεράς Μονής Αγίου Λαρευντίου. Στην Θ. Λειτουργία ιερούργησε ο Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος, που να υπογραμμιστεί ήρθε από την Αθήνα για να λειτουργήσει και να μας συναντήσει. Τον Σεβασμιώτατο  πλαισίωσαν οι πατέρες που συνόδευαν την Εκδρομή π. Κωνσταντίνο Β., π. Αλέξανδρο Κ., π. Αντώνιο Χ. και π. Δημήτριο Σ., τον Αρχιμανδρίτη π. Ιγνάτιο Γεωργακόπουλο Υπεύθυνο Νεότητος, τον Αρχιδιάκονο  π. Ιωήλ Ποδαρόπουλο και τον Διάκονο π. Σταύρο Σωτηρόπουλο.

Στο τέλος της Θ. Λειτουργίας ο Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος π. Κωνσταντίνος Βαρθολόμαιος μετέφερε τον αδελφικό χαιρετισμό και την ευγνωμοσύνη του Ποιμενάρχη μας κ. Παύλου καθώς και όλων των συμμετεχόντων Κληρικών και Στελεχών στην Εκδρομή, τόσο για την Θεία Λειτουργία που απολαύσαμε, όσο και για την πρόσκληση και την ζεστή φιλοξενία της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος αυτό το τριήμερο σε όλους εμάς.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Ιγνάτιος, στην αντιφώνησή του, τόνισε τον σεβασμό του, στο πρόσωπο του Ποιμενάρχου μας κ. Παύλου  για την ευαισθησία του να επιβραβεύει με  Εκδρομή κάθε χρόνο τους Κατηχητές της Μητροπόλεως του, αλλά και της Εκκλησίας μας γενικότερα. Σε αυτή του την προσπάθεια, ήθελε και ο ίδιος ο Σεβασμιώτατος κ. Ιγνάτιος φέτος να βάλει "ένα μικρό λιθαράκι" και συνέχισε πως όταν και  στο μέλλον θελήσουμε, οι πόρτες της Μητροπόλεως είναι ανοιχτές. Ο Ποιμενάρχης της τοπικής Εκκλησίας  κ. Ιγνάτιος, δεν παρέλειψε να δώσει μερικές πατρικές συμβουλές και νουθεσίες για το έργο της Κατήχησης και επισήμανε τις νέες σύγχρονες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε όλοι στις μεταβαλλόμενες συνθήκες στις οποίες καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Έκλεισε με το θέμα της ενότητας στο οποίο πρέπει να μας διακρίνει όλους αλλά και για να προσκαλέσουμε σε ενότητα και τους εκτός Εκκλησίας, και να τους συνδέσουμε με το πρόσωπο του Σωτήρα μας και Λυτρωτού Ιησού Χριστού.

Μετά το τέλος της Θ. Λειτουργίας και της διανομής του αντιδώρου, στο Αρχονταρίκι του Μοναστηριού παρατέθηκε πρωινό για τους Κληρικούς, ενώ στο χώρο της Κατασκηνώσεως για όλους τους Κατηχητές. Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος κ. Ιγνάτιος, πριν αναχωρήσει, ήρθε στο χώρο της Κατασκήνωσης και χαιρέτισε προσωπικά τους Κατηχητές.

Γύρω στις 11.30  αναχωρήσαμε για την Μηλιές μέσω της Βυζίτσας όπου

είχαμε μισάωρες στάσεις. Στις Μηλιές προσκυνήσαμε τον ιστορικό Ιερό Ναό των Παμμεγίστων Ταξιαρχών, κτίσμα του 1714 με υπέροχες τοιχογραφίες και τρομερή ακουστική. Εκεί μας περίμενε και μας ξενάγησε ο Εφημέριος της Ενορίας  π. Κωνσταντίνος Κουκουβίνης.

Στη συνέχεια  καταλήξαμε στις Τσαγκαράδες, όπου γευματίσαμε σε Ταβέρνα στο γραφικό χωριό.

Μετά το Γεύμα αναχωρήσαμε για την Ι. Μ. Τιμίου Προδρόμου Συκής όπου γίναμε δεκτοί στο Αρχονταρίκι της Μονής. Στη συνέχεια τελέσαμε την Ακολουθία του Εσπερινού στις 6.30 μ.μ. Μετά τον Εσπερινό, την προσκύνηση ξεναγηθήκαμε στους υπόλοιπους χώρους της Μονής και την έκθεση.

Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε στο Λεωφορείο όπου τελέσαμε το Απόδειπνο με την Ακολουθία της Θ. Μεταλήψεως και επιστρέψαμε στις Κατασκηνώσεις,  όπου μεταβήκαμε σχεδόν αμέσως στην τραπεζαρία της για το Δείπνο μας και μετά διανυκτερεύσαμε.

Την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2016 στις 6.30 π.μ. το πρωί, αναχωρήσαμε μαζί με τις αποσκευές μας, για την Ι. Μ. Παμμεγίστων Ταξιαρχών Αγίου Γεωργίου Νηλείας Πηλίου, όπου τελέσαμε τη Θ. Λειτουργία. Της Θ. Λειτουργίας προεξήρχε ο Αρχιμανδρίτης π. Διονύσιο Κατερίνας, Προϊστάμενος του Ι. Ν. Αγίας Παρασκευής του ομώνυμου Δήμου στην Αθήνα, ο οποίος ήρθε και αυτός εκδρομή με ενορίτες του και κήρυξε στο τέλος  τον Θείον Λόγο, καθώς και του Γέροντος της Μονής π. Αντωνίου Ζούπη.

Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας σε ένα από  τα Αρχονταρίκια της Μονής μας παρατέθηκε καφές και κέρασμα. Εκεί μια αδελφή, μας μίλησε για την ιστορία της Μονής αλλά και για την ιστορία του Ραδιοφωνικού Σταθμού που συντηρεί ο Σταθμός.

Αφού επισκεφθήκαμε και τους άλλους χώρους της Μονής επιβιβαστήκαμε στο Λεωφορείο μας με προορισμό την Πορταριά όπου πραγματοποιήσαμε μισάωρη στάση. Στη γραφική Μακρινίτσα είχαμε οργανωμένο γεύμα, επίσης προσφορά της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και ιδιαιτέρως του Πρωτοσυγγέλου π. Δαμασκηνού Κιαμέτη, ο οποίος αν και δεν μπόρεσε να βρίσκεται ανάμεσά μας σωματικά, συνέβαλε στα μέγιστα για την οργάνωση αυτή της Εκδρομής, στην διαμόρφωση του προγράμματος, καθώς και στην ειδοποίηση των ιερών χώρων στα οποία πραγματοποιήσαμε.

Στις 3.30 μ.μ. πήραμε το δρόμο της επιστροφής με δύο μικρές ενδιάμεσες στάσεις και στις 8.30 π.μ., ολοκληρώθηκε η Εκδρομή μας στη Γλυφάδα από όπου και ξεκινήσαμε, στον Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Γλυφάδας.

Όλοι οι συμμετέχοντες Κληρικοί και Κατηχητές δοξολογήσαμε  το Θεό για όσα ζήσαμε σε αυτό το πραγματικά γεμάτο τριήμερο που μας έδωσε τη δυνατότητα να δούμε άλλα μέρη αγιασμένα και πλημμυρισμένα από τη Χάρη Του Θεού, αλλά και να ανταλλάξουμε απόψεις και εμπειρίες για θέματα Κατηχήσεως μέσα στο Λεωφορείο.
   Ευχαριστούμε από καρδιάς και γραπτώς, τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιο, καθώς και τους άμεσους συνεργάτες τους, για την φιλοξενία και τον χρόνο που μας διέθεσαν και ευχόμαστε μια καρποφόρα κατηχητική χρονιά και καλή δύναμη σε όλους τους Κατηχητές μας